• Δυσλεξία
  • Ανάγνωση
  • Ορθογραφία
  • Μαθηματικά
  • ΔΕΠ-Υ
  • Διαχειριστής
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης Ιστοσελίδας
  • Αρχική
  • ΜΔ
  • Μνήμη
  • Αξιολόγηση
  • Μαθήματα
  • Άλλες Δυσκολίες
  • Άρθρα-Ιστοσελίδες
  • Λογισμικά-Παιχνίδια

Συμπτώματα Δυσλεξίας

dyslexia3

 

 symptoms-dysl-porp

  πηγή: ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Πόρποδας Κ., Αθήνα, 1993

 

Δίνοντας μια αναλυτικότερη διάσταση στα συμπτώματα της Δυσλεξίας θα λέγαμε πως:

 

Γενικά Συμπτώματα

  • Αναστροφή γραμμάτων και αριθμών
  • Χαμηλή ικανότητα αποκωδικοποίησης μεμονωμένων λέξεων
  • Ελλιπής γνώση των συμβόλων / γραφημάτων και των αντίστοιχων ήχων τους
  • Συχνά λάθη στην ανάγνωση
  • Μάντεμα του τι μπορεί να ‘λέει’ μια λέξη και όχι ανάγνωσή της
  • Ανορθογραφία
  • Άσχημος γραφικός χαρακτήρας
  • Δυσκολίες στον προφορικό λόγο (δηλαδή στην εύρεση κατάλληλης λέξης, στην προφορά, στην γρήγορη ονομασία αντικειμένων)
  • Προβλήματα κατανόησης κειμένου (χρειάζεται βοήθεια στην ανάγνωση δύσκολων λέξεων και απεριόριστο χρόνο)
  • Κομπιάζει, καθυστερεί, διστάζει όταν διαβάζει φωναχτά.
  • Παραλείπει, επαναλαμβάνει ή προσθέτει λέξεις στο κείμενο όταν διαβάζει
  • Δεν αναγνωρίζει γνωστές λέξεις
  • Πηδάει σειρές, διαβάζει την ίδια σειρά δύο φορές
  • Χάνει τη θέση του στο κείμενο, ακολουθεί το δάκτυλό του
  • Δυσκολεύεται να βρει την κεντρική / τη βασική ιδέα μιας παραγράφου
  • Έχει δυσκολία στη χρήση λεξικών, εγκυκλοπαιδειών, χαρτών

Άλλες δυσκολίες

  • Συγχέει το δεξί με το αριστερό
  • Δυσκολεύεται στην εκμάθηση ξένων γλωσσών
  • Έχει ανάμικτη προτίμηση για το χέρι με το οποίο θα εκτελέσει κάποιο έργο
  • Δυσκολεύεται να βρει τη λέξη για κάποιο αντικείμενο
  • Δυσκολεύεται στη γρήγορη επεξεργασία πληροφοριών
  • Μπερδεύεται εύκολα με σύνθετες οδηγίες και ερωτήσεις
  • Δυσκολεύεται να συγκρατήσει λίστα με οδηγίες (μπορεί να εκτελέσει τα ίδια καθήκοντα όταν του τα πουν ένα ένα)

Συμπεριφορά

  • Είναι ανοργάνωτο
  • Ξεχνάει πράγματα
  • Είναι ανώριμο και αδέξιο
  • Συχνά βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος ώρα
  • Κουράζεται υπερβολικά εξαιτίας του βαθμού προσοχής και του κόπου που πρέπει να καταβάλει συνεχώς
  • Χρησιμοποιεί τακτικές αποφυγής (πηγαίνει συχνά για νερό ή στην τουαλέτα)
  • Είναι ο κλόουν της τάξης, έχει διασπαστική συμπεριφορά ή είναι εντελώς αποτραβηγμένος (συνήθως πρόκειται για κραυγές βοήθειας από μέρους του παιδιού)
  • Μοιάζει να ονειροπολεί και να μην προσέχει